ДПТНЗ “Криворізький центр професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу”
запрошує на навчання за такими спеціальностями

На базі 9 класів

№ П.П. Назва професій Тривалiсть
1

Кухар, офіціант

3,5 роки
2

Кухар, кондитер

3,5 роки
3

Пекар, кондитер

3,5 роки
4

Продавець продовольчих товарів, контролер-касир

3.5 роки

На базі 11 класів

Підвищення кваліфікації, перепідготовка та інше

№ П.П. Назва професій Тривалiсть Вартість Вид професійної підготовки
1 Контролер-касир 3 місяці Відповідно до наповнення групи та розміру заробітної плати педагогічних працівників та віднесених до них Підвищеня кваліфікації
2 Офіціант 3 місяці Відповідно до наповнення групи та розміру заробітної плати педагогічних працівників та віднесених до них Підвищення кваліфікації
3 Кондитер 3 місяці Відповідно до наповнення групи та розміру заробітної плати педагогічних працівників та віднесених до них Підвищення кваліфікації
4 Кондитер 5 місяців Відповідно до наповнення групи та розміру заробітної плати педагогічних працівників та віднесених до них Перепідготовка
5 Кондитер 5 місяців Відповідно до наповнення групи та розміру заробітної плати педагогічних працівників та віднесених до них професійнр-технічне навчання
6 Кухар 3 місяці Відповідно до наповнення групи та розміру заробітної плати педагогічних працівників та віднесених до них Підвищення кваліфікації
7 Кухар 5 місяців Відповідно до наповнення групи та розміру заробітної плати педагогічних працівників та віднесених до них Перепідготовка
8 Кухар 5 місяців Відповідно до наповнення групи та розміру заробітної плати педагогічних працівників та віднесених до них Професійно-технічне навчання

Прийом громадян до Державного професійно-технічного навчального закладу "Криворізький центр професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу" здійснюється для здобуття професій за освітньо-кваліфікаційним рівнем: кваліфікований робітник.

Професії

Код ДК

5123

Термін навчання

3,5 роки

Форма навчання

денна

Кухар, офіціант

Інтегровані професії включають в себе дві або більше професій, які є близькими за професійними навичками та знаннями.

Кухар – це фахівець з приготування їжі. Хорошого кухаря іноді називають чарівником, адже він може зі звичайних продуктів приготувати справжній шедевр, який принесе радість і насолоду людям. Страви майстерних кухарів нерідко називають творами мистецтва.

Завдання та обов’язки:

  • приймає сировину;
  • здійснює підготовку сировини;
  • організовує зберігання продуктів;
  • готує холодні закуски;
  • готує гарячі страви;
  • випікає з борошна;
  • формує та панірує напівфабрикати;
  • порціонує страви;
  • здійснює оформлення страв.

Повинен знати:

  • рецептури та технологію приготування усіх видів страв та кулінарних виробів, особливості приготування національних, фірмових страв та страв іноземних кухонь;
  • правила оформлення та подачі порційних страв та страв на замовлення;
  • правила складання банкетного меню;
  • приготування різних видів тіста та виробів з нього;
  • основи, значення та технологію приготування дієтичного та дитячого харчування;
  • ознаки доброякісності харчових продуктів та органолептичні методи їх визначення;
  • умови, строки зберігання та реалізації сирої та готової продукції, напівфабрикатів;
  • вихід готових виробів;
  • санітарно-гігієнічні правила утримання продуктів, кухні, та службових приміщень;
  • правила особистої гігієни;
  • правила використання та призначення обладнання, виробничого інвентаря, інструментів вимірювальних приладів, посуду, тари;
  • правила охорони праці, внутрішнього розпорядку і вимог пожежної безпеки.

Офіціант – творча професія сфери ресторанного сервісу, одна з найбільш масових професій. Щоб забезпечити високий рівень обслуговування в сучасних ресторанах та кафе офіціант повинен володіти різними видами обслуговування споживачів та сервіровки столів в ресторанах, кафе та барах з включенням в меню виготовлених на замовлення та фірмових страв, напоїв, кондитерських виробів.

Знає та застосовує у діяльності:

  • асортимент, рецептури, технологію виготовляння страв і напоїв;
  • кулінарну характеристику страв і напоїв;
  • правила і технічні прийоми обслуговування споживачів;
  • форми складання серветок;
  • правила оформлення столу квітами;
  • види меню, порядок запису страв і напоїв в меню;
  • правила і порядок подавання страв і напоїв, вимоги до їх оформлення і температури, відповідність асортименту винно-горілчаних виробів характеру страв;
  • порядок оформлення рахунків та форми розрахунку із споживачами, в тому числі за кредитними картками;
  • види і призначення посуду, приборів, столової білизни, способи їх зберігання;
  • правила експлуатації відповідних видів технологічного обладнання, виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, їх призначення та використання в технологічному процесі;
  • правила роботи підприємств громадського харчування;
  • санітарні правила для підприємств громадського харчування;
  • правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами;
  • принципи професійної етики;
  • правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.

Ринок праці:

Попит на фахівців з професії офіціант на ринку праці є дуже високим.

Офіціант працюють в ресторанах, кафе та барах, обслуговують різноманітні урочистості за замовленнями підприємств, організацій, окремих споживачів.

Код ДК

5122

Термін навчання

3,5 роки

Форма навчання

денна

Кухар, кондитер

Інтегровані професії включають в себе дві або більше професій, які є близькими за професійними навичками та знаннями.

Кухар – це фахівець з приготування їжі. Хорошого кухаря іноді називають чарівником, адже він може зі звичайних продуктів приготувати справжній шедевр, який принесе радість і насолоду людям. Страви майстерних кухарів нерідко називають творами мистецтва.

 

Завдання та обов’язки:

  • приймає сировину;
  • здійснює підготовку сировини;
  • організовує зберігання продуктів;
  • готує холодні закуски;
  • готує гарячі страви;
  • випікає з борошна;
  • формує та панірує напівфабрикати;
  • порціонує страви;
  • здійснює оформлення страв.

Повинен знати:

  • рецептури та технологію приготування усіх видів страв та кулінарних виробів, особливості приготування національних, фірмових страв та страв іноземних кухонь;
  • правила оформлення та подачі порційних страв та страв на замовлення;
  • правила складання банкетного меню;
  • приготування різних видів тіста та виробів з нього;
  • основи, значення та технологію приготування дієтичного та дитячого харчування;
  • ознаки доброякісності харчових продуктів та органолептичні методи їх визначення;
  • умови, строки зберігання та реалізації сирої та готової продукції, напівфабрикатів;
  • вихід готових виробів;
  • санітарно-гігієнічні правила утримання продуктів, кухні, та службових приміщень;
  • правила особистої гігієни;
  • правила використання та призначення обладнання, виробничого інвентаря, інструментів вимірювальних приладів, посуду, тари;
  • правила охорони праці, внутрішнього розпорядку і вимог пожежної безпеки.

Кондитер – це професійний кухар, що створює кондитерські вироби, десерти, та випічку. Професія кондитера багатогранна і потребує не лише естетичного смаку та художніх здібностей від робітника, але й багатьох знань та вмінь.

Завдання та обовязки:

  • приймає сировину;
  • здійснює підготовку сировини;
  • організовує зберігання продуктів;
  • готує прості масові торти, тістечка та інші поштучні кондитерські і хлібобулочні вироби з нанесенням трафаретного малюнка за еталоном однією фарбою або з нескладним поєднанням фарб із різних видів сировини (борошняної, сирної маси або морозива);
  • виготовляє різні види тіста, кремів, начинок, фаршів; готує напівфабрикати, штампує, формує та викладає вироби на листи;
  • оздоблює вироби помадкою, марципаном, шоколадом, кремом тощо;
  • передає на гартування вироби з морозива;
  • випікає (смажить) вироби;
  • визначає готовність тістових заготовок до випікання, садить їх у піч або у варильні (пекарські) шафи, стежить за процесом випікання, закінченням випікання (варіння) виробів, виймає їх, охолоджує.

Повинен знати:

  • асортимент, рецептури, технологію і режими виготовлення кексів, рулетів, печива, складних тортів і тістечок;
  • технологію приготування різних видів тіста (пісочного, бісквітного, заварного, слойоного);
  • способи і техніку нанесення складного багатокольорового малюнка;
  • способи і техніку складання малюнка;
  • види сировини, що використовується для виготовлення кондитерських виробів;
  • оформлення виробів кремом, марципановою масою, шоколадом, фруктами і горіхами;
  • асортимент виробів, рецептури і режими їхнього готування, види сировини і способи її переробки, способи обробки кондитерських виробів;
  • правила експлуатації відповідних видів технологічного обладнання, виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, посуду, їх призначення та використання в технологічному процесі;
  • правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.

Ринок праці. Професія кухаря передбачає роботу в їдальнях різних підприємств, організацій, навчальних закладів, а також у кафе, барах і ресторанах. Можна працювати також на комбінатах харчування, кондитерських фабриках і заводах харчової промисловості. Середній заробіток кухаря залежить від фінансового стану підприємства, форми власності, кваліфікації працівника і в різних регіонах на різних підприємствах може коливатися.

Перспективи. Професія кондитера творча, тому молодий талановитий працівник може принести значно більше нових ідей, втілень, ніж досвідчений, давно працюючий, і заклад отримає суттєві прибутки. Це робота, яка не потребує стереотипів, а набуті навички і знання треба перевтілювати у все нові й нові задуми та перспективи. Великі кондитерські фабрики та цехи теж охоче приймають молодь, яка стажується та набуває досвіду біля майстрів-кондитерів. Кваліфіковані кондитери мають можливість відкривати власні кафе.

Тому поки існує людське суспільство, будуть перспективи у робітників харчової промисловості і, зокрема, у кондитера. Оскільки на кондитерські вироби є попит у населення, то потреба у висококваліфікованих кадрах постійна.

Код ДК

7412

Термін навчання

3,5 роки

Форма навчання

денна

Пекар, кондитер

Інтегровані професії включають в себе дві або більше професій, які є близькими за професійними навичками та знаннями.

Пекар

Загальні відомості про професію

Пекар — важлива та потрібна професія. Слово “пекар” з’явилося в 1300-1200 роках до н.е. Про це свідчать окремі вказівки в письмових джерелах. А як ремесло хлібопечення стає визнаним і шанованим через 8-10 сторічь. Дуже часто пекарів називали “басманниками”, від слова “басман” – хліб для царя. Професія пекарів завжди була і залишається почесною в нашому суспільстві. Без хліба немає життя

Характер роботи

Різноманітні хлібобулочні вироби готує пекар. Сучасне хлібопекарське виробництво оснащене комплексно-механізованими лініями, які обслуговує (здійснює пуск і зупинку, регулює рух пічного конвеєра) також пекар. Він стежить за машинним розподілом тіста, витримкою його перед саджанням у піч, визначає готовність виробу. Таким чином, основним обов’язком пекаря є контроль за формуванням, розшаруванням і випіканням виробів.

Пекар повинен мати хорошу пам’ять, оскільки йому необхідно пам’ятати, як виглядають вироби в той або інший момент у пекарній камері (їхні колір і форму). Але головне в його роботі – зацікавленість, відповідальне ставлення до своїх виробничих обов’язків.

Умови роботи

Асортимент хлібобулочних виробів, що випікає пекар, широкий і різноманітний. Серед виробів, що випікають, є і такі, виробництво яких поки що не вдалося повністю механізувати.

Тому в пекарній справі дуже потрібні умілі руки. Окрім того, пекарю також необхідно вміти розподіляти свій час, оскільки ручні операції (підрізування ножем тощо) введені у цикл роботи конвеєра, який не можна ні порушувати, ні затримувати. Досвідчений пекар – спостережливий і уважний. Він вміє на око і на дотик визначати якість напівфабрикатів, міру готовності тіста, вчасно помітити збої у роботі устаткування.

Кваліфікаційні вимоги

Пекар повинен знати технологію виробництва хлібобулочних виробів і виробів із тіста, роботу пекарного устаткування, вимоги до якості, державні стандарти, біологічну цінність продуктів, ознаки їх доброякісності, терміни зберігання.

Пекар повинен уміти

Вести технологічний процес випікання хліба за зміну або булочних  виробів, сухарних та булочних виробів;

смажити вироби у фритюрі, відсаджувати печиво та тістечка на листи; укладати тістові заготовки на лопатки, листи, касети, форми;

завантажувати тістові заготовки на під (або люльки) печі;

сушити сухарі у сушильних камерах та печах;

контролювати температурний режим за допомогою контрольно-вимірювальних приладів та паровий режим пекарної, сушильної камер;

при садінні тістових заготовок у піч для виготовлення житніх сортів хліба – обслуговувати тістоділильні машини і контролювати процес вистоювання тіста, при виробництві формового хліба – звільняти з форм, штучних і дрібно штучних виробів – надрізувати вручну або машиною, змазувати тістові заготовки;

вести технологічні процеси: ошпарювання, обсушування обварених тістових кілець та їх випікання;

Споріднені професії

Кухар, бісквітник, вафельник, машиніст потокової лінії формування хлібних виробів, машиніст тістоділильних машин, формувальник тіста, кулінар, технік-технолог, пресувальник макаронних виробів, кондитер.

Перспективи

Останнім часом зафіксований різкий стрибок у розвитку хлібобулочної промисловості. Особливістю на сьогоднішній день є велика кількість приватних, невеликих підприємств (пекарень) хлібобулочної промисловості, підприємства суспільного харчування (ресторани, кафе, закусочні, їдальні, чайні, буфети) тому з працевлаштуванням проблем не виникає.

Перспективи кар’єрного росту присутні при наявності достатньої освіти. Можна підвищити розряд, можливо стати бригадиром, або начальником зміни, можна здобути професії: інженер-технолог, інженер-механік, лаборант хлібопекарського виробництва після закінчення вузів харчової і хлібопекарської промисловості. Також є перспектива відкрити власну пекарню, або стати директором хлібокомбінату.

Кондитер – це професійний кухар, що створює кондитерські вироби, десерти, та випічку. Професія кондитера багатогранна і потребує не лише естетичного смаку та художніх здібностей від робітника, але й багатьох знань та вмінь.

Завдання та обовязки:

  • приймає сировину;
  • здійснює підготовку сировини;
  • організовує зберігання продуктів;
  • готує прості масові торти, тістечка та інші поштучні кондитерські і хлібобулочні вироби з нанесенням трафаретного малюнка за еталоном однією фарбою або з нескладним поєднанням фарб із різних видів сировини (борошняної, сирної маси або морозива);
  • виготовляє різні види тіста, кремів, начинок, фаршів; готує напівфабрикати, штампує, формує та викладає вироби на листи;
  • оздоблює вироби помадкою, марципаном, шоколадом, кремом тощо;
  • передає на гартування вироби з морозива;
  • випікає (смажить) вироби;
  • визначає готовність тістових заготовок до випікання, садить їх у піч або у варильні (пекарські) шафи, стежить за процесом випікання, закінченням випікання (варіння) виробів, виймає їх, охолоджує.

Повинен знати:

  • асортимент, рецептури, технологію і режими виготовлення кексів, рулетів, печива, складних тортів і тістечок;
  • технологію приготування різних видів тіста (пісочного, бісквітного, заварного, слойоного);
  • способи і техніку нанесення складного багатокольорового малюнка;
  • способи і техніку складання малюнка;
  • види сировини, що використовується для виготовлення кондитерських виробів;
  • оформлення виробів кремом, марципановою масою, шоколадом, фруктами і горіхами;
  • асортимент виробів, рецептури і режими їхнього готування, види сировини і способи її переробки, способи обробки кондитерських виробів;
  • правила експлуатації відповідних видів технологічного обладнання, виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, посуду, їх призначення та використання в технологічному процесі;
  • правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.

Ринок праці. Професія кухаря передбачає роботу в їдальнях різних підприємств, організацій, навчальних закладів, а також у кафе, барах і ресторанах. Можна працювати також на комбінатах харчування, кондитерських фабриках і заводах харчової промисловості. Середній заробіток кухаря залежить від фінансового стану підприємства, форми власності, кваліфікації працівника і в різних регіонах на різних підприємствах може коливатися.

Перспективи. Професія кондитера творча, тому молодий талановитий працівник може принести значно більше нових ідей, втілень, ніж досвідчений, давно працюючий, і заклад отримає суттєві прибутки. Це робота, яка не потребує стереотипів, а набуті навички і знання треба перевтілювати у все нові й нові задуми та перспективи. Великі кондитерські фабрики та цехи теж охоче приймають молодь, яка стажується та набуває досвіду біля майстрів-кондитерів. Кваліфіковані кондитери мають можливість відкривати власні кафе.

Тому поки існує людське суспільство, будуть перспективи у робітників харчової промисловості і, зокрема, у кондитера. Оскільки на кондитерські вироби є попит у населення, то потреба у висококваліфікованих кадрах постійна.

 

 

 

Код ДК

4211

Термін навчання

3.5 роки

Форма навчання

денна

Продавець продовольчих товарів, контролер-касир

Код ДК

5129

Термін навчання

2 роки

Форма навчання

денна

Кухар, Майстер ресторанного обслуговування

Інтегровані професії включають в себе дві або більше професій, які є близькими за професійними навичками та знаннями.

Кухар – це фахівець з приготування їжі. Хорошого кухаря іноді називають чарівником, адже він може зі звичайних продуктів приготувати справжній шедевр, який принесе радість і насолоду людям. Страви майстерних кухарів нерідко називають творами мистецтва.

Завдання та обов’язки:

  • приймає сировину;
  • здійснює підготовку сировини;
  • організовує зберігання продуктів;
  • готує холодні закуски;
  • готує гарячі страви;
  • випікає з борошна;
  • формує та панірує напівфабрикати;
  • порціонує страви;
  • здійснює оформлення страв.

Повинен знати:

  • рецептури та технологію приготування усіх видів страв та кулінарних виробів, особливості приготування національних, фірмових страв та страв іноземних кухонь;
  • правила оформлення та подачі порційних страв та страв на замовлення;
  • правила складання банкетного меню;
  • приготування різних видів тіста та виробів з нього;
  • основи, значення та технологію приготування дієтичного та дитячого харчування;
  • ознаки доброякісності харчових продуктів та органолептичні методи їх визначення;
  • умови, строки зберігання та реалізації сирої та готової продукції, напівфабрикатів;
  • вихід готових виробів;
  • санітарно-гігієнічні правила утримання продуктів, кухні, та службових приміщень;
  • правила особистої гігієни;
  • правила використання та призначення обладнання, виробничого інвентаря, інструментів вимірювальних приладів, посуду, тари;
  • правила охорони праці, внутрішнього розпорядку і вимог пожежної безпеки.

Майстер ресторанного обслуговування

Історія професії

Розвиток виробництва, поява нових типів виробничих підприємств, нових технологій і матеріалів диктує необхідність більш широкої інтеграції видів робіт, появу інтегрованих професій.

Так, у сфері послуг виникла нова професія Майстер ресторанного обслуговування, яка об’єднала окремі види робіт, притаманні професіям Офіціант, Бармен, Буфетник, Адміністратор залу. Поява такої професії обумовлена перевагою малих і середніх підприємств у сфері ресторанного бізнесу. Майстер ресторанного обслуговування – фахівець, обізнаний з усіма видами обслуговування.

Характер роботи

Основна функція майстра ресторанного обслуговування – забезпечення чіткого та ввічливого обслуговування відвідувачів ресторану. Також в процесі роботи він:

– готує зал до обслуговування споживачів;

– отримує столовий посуд, прибори, столову білизну;

– здійснює попереднє сервірування столів, складає серветки різними способами;

– зустрічає гостей, супроводжує їх до вільних або замовлених місць;

– приймає замовлення від споживачів, отримує та подає страви та напої;

– обслуговує клієнтів у номерах готелів;

– займається декантацією вина та напоїв, фламбуванням страв;

– проводить розрахунки із клієнтами за допомогою касового апарата, персонального комп’ютера;

– складає заявки на одержання товарів, кулінарних виробів, страв, булочних та кондитерських виробів;

– складає попереднє меню для фуршетів, бенкетів та інших заходів поза межами закладу ресторанного господарства.

Умови роботи

Майстер ресторанного обслуговування працює у торгових залах ресторанів.

Робота пов’язана зі спілкуванням з відвідувачами та персоналом ресторану, змінними бригадами (офіціантами, барменами).

Ринок праці

Професія майстра ресторанного обслуговування є популярною у сфері ресторанного та готельного обслуговування.

Освітня підготовкаПрофесію можна здобути у професійно-технічному навчальному закладі

Медичні обмеження

Робота не рекомендується людям із захворюваннями:

– органів дихання (туберкульоз, хронічна пневмонія);

– серцево-судинної системи (гіпертонія, пороки серця);

– опорно-рухового апарата (деформація хребта, ревматизм);

– нервової системи;

– шкіри (дерматити, екземи);

– органів слуху та зору.

Вимоги до індивідуальнопсихологічних особливостей

– організаторські здібності;

– розвинені комунікативні здібності;

– здатність впливати на оточуючих;

– аналітичні здібності (уміння аналізувати й передбачати ситуацію);

– стратегічне мислення;

– високий рівень переключення, концентрації й обсягу уваги;

– гарна пам’ять, охайність;

– незалежність, самостійність у прийнятті рішень;

– впевненість у собі, енергійність, самоконтроль, самоорганізація.

Перспективи

Комерційний директор, директор заходу харчування. Можливість організації приватних закладів харчування.

Код ДК

4222

Термін навчання

2 роки

Форма навчання

денна

Контролер-касир, адміністратор

Адміністратор – це особа, що здійснює роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів. Консультує відвідувачів з питань, що стосуються послуг, які надає підприємство. Здійснює роботу з обслуговування відвідувачів, створення для них комфортних умов. Забезпечує контроль за збереженням матеріальних цінностей. Консультує відвідувачів з питань, що стосуються послуг, які надаються. Вживає заходів щодо запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій.

Розглядає претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, проводить необхідні організаційно-технічні заходи. Здійснює контроль за відповідним оформленням приміщень, стежить за розміщенням, оновленням і станом реклами всередині приміщення і зовні будівлі. Забезпечує чистоту і порядок у приміщенні і на прилеглій до нього або будівлі території. Контролює дотримання підлеглими працівниками трудової і виробничої дисципліни, правил і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії та гігієни. Інформує керівництво про наявні недоліки в обслуговуванні відвідувачів та заходах для їх ліквідації. Забезпечує виконання працівниками вказівок керівництва підприємства, установи, організації.

Професійно важливі якості: висока стресостійкість, хороший рівень уваги, гнучкість мислення, хороша пам’ять, виразна мова, емоційна стійкість, доброзичливість, гнучкість, організованість, відповідальність, самостійність.

Споріднені професії: консультант сфери послуг, адміністратор-черговий.

Кваліфікаційні вимоги:

Повинен знати:

  • постанови, розпорядження, накази, інструкції та інші нормативні документи і керівні матеріали, які стосуються організації підприємства;
  • організацію і зміст роботи керівника;
  • організаційну структуру управління підприємства;
  • права і обов’язки працівників, режим їх роботи;
  • технологію управління персоналом підприємства;
  • правила та методи організації процесу обслуговування відвідувачів;
  • правила користування технічним засобами оброблення документів, усної та письмової документації, основи комп’ютерних інформаційних технологій;
  • технологічні процеси оброблення інформації;
  • стандарти систем організаційно-розпорядчої документації;
  • ділову українську мову та іноземну мову за професійним спрямуванням, асортимент послуг, що реалізуються;
  • основи маркетингу;
  • принцип планування і оформлення приміщень, вітрин, організація реклами;
  • основи естетики, етики, психології і обслуговування відвідувачів, основи галузевої економіки, економічні досягнення для успішного виконання знань і обов’язків, організації праці і управління;
  • основи трудового законодавства; правила внутрішнього трудового розпорядку.

Повинен уміти:

  • забезпечувати роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів,
  • створювати для них комфортні умови;
  • здійснювати контроль за збереженням матеріальних цінностей;
  • консультувати відвідувачів з питань наявних послуг;
  • вживати заходів щодо запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій;
  • розглядати претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, і вживати відповідних організаційно-технічних заходів;
  • здійснювати контроль за раціональним оформленням приміщень, стежити за оновленням і станом реклами у приміщеннях і на будівлі;
  • забезпечувати чистоту і порядок в приміщеннях і на прилеглих до них територіях;
  • контролювати додержання робітниками підприємства, установи, організації трудової і виробничої дисципліни, правил і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії і гігієни, протипожежного захисту;
  • інформувати керівництво підприємства, про наявні недоліки в організації обслуговування відвідувачів, вживати заходів щодо їх ліквідації, здійснювати контроль за виконанням працівниками вказівок керівництва підприємства.

Загальнопрофесійні вимоги:

Повинен:

  • раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці;
  • додержуватись норм технологічного процесу;
  • не допускати браку в роботі;
  • знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці та навколишнього середовища, додержуватись норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;
  • використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення
  • природних і непередбачуваних негативних явищ ( пожежі, аварії, повені тощо).

Вимоги до освітнього, освітньо-кваліфікаційного рівнів, кваліфікації осіб

5.1. При вступі на навчання – повна або базова загальна середня освіта.

5.2. При підвищенні кваліфікації – повна загальна середня освіта, професійно-технічна освіта, освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» за професією адміністратор; стаж роботи за професією не менше 2 роки.

5.3. Після закінчення навчання – повна загальна середня освіта, професійно-технічна освіта, освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» за професією Адміністратор; без вимог до стажу роботи.

Сфера професійного використання випускника:

  • роботи, які є загальними для всіх видів економічної діяльності;
  • організація сфери обслуговування відвідувачів;
  • організація і контроль за раціональним використанням приміщень;
  • організація і контроль за дотриманням робітниками трудової і виробничої дисципліни;
  • роботи, характерні для офіс-менеджерської діяльності.

Код ДК

5122

Термін навчання

2 роки

Форма навчання

денна

Кухар

Кухар – це фахівець з приготування їжі. Хорошого кухаря іноді називають чарівником, адже він може зі звичайних продуктів приготувати справжній шедевр, який принесе радість і насолоду людям. Страви майстерних кухарів нерідко називають творами мистецтва.

 

Завдання та обов’язки:

  • приймає сировину;
  • здійснює підготовку сировини;
  • організовує зберігання продуктів;
  • готує холодні закуски;
  • готує гарячі страви;
  • випікає з борошна;
  • формує та панірує напівфабрикати;
  • порціонує страви;
  • здійснює оформлення страв.

Повинен знати:

  • рецептури та технологію приготування усіх видів страв та кулінарних виробів, особливості приготування національних, фірмових страв та страв іноземних кухонь;
  • правила оформлення та подачі порційних страв та страв на замовлення;
  • правила складання банкетного меню;
  • приготування різних видів тіста та виробів з нього;
  • основи, значення та технологію приготування дієтичного та дитячого харчування;
  • ознаки доброякісності харчових продуктів та органолептичні методи їх визначення;
  • умови, строки зберігання та реалізації сирої та готової продукції, напівфабрикатів;
  • вихід готових виробів;
  • санітарно-гігієнічні правила утримання продуктів, кухні, та службових приміщень;
  • правила особистої гігієни;
  • правила використання та призначення обладнання, виробничого інвентаря, інструментів вимірювальних приладів, посуду, тари;
  • правила охорони праці, внутрішнього розпорядку і вимог пожежної безпеки.

Код ДК

8159

Термін навчання

1 рік

Форма навчання

Денна

Лаборант хімічного аналізу

Лаборант хімічного аналізу — робітник високої кваліфікації, до праці якого з кожним днем все більш серйозніші вимоги. Він повинен мати високі знання, володіти умінням та професійними навиками спеціаліста сучасного виробництва.

Головні галузі промисловості, де особливо потрібні лаборанти, — це хімічні, нафтохімічні, нафтопереробні, металургійні…

Хімічний аналіз яким займається лаборант це комплекс направлених дій, здійснюваних для визначення якості або кількості речовини. Лаборант працює в добре обладнаних лабораторіях, які можна розділити на хімічні, науково-дослідні, хіміко-бактеріологічні, заводські, агрохімічні.

Кухар, офіціант на базі 9 класів

Код ДК

5123

Термін навчання

3,5 роки

Форма навчання

денна

Кухар, офіціант

Інтегровані професії включають в себе дві або більше професій, які є близькими за професійними навичками та знаннями.

Кухар – це фахівець з приготування їжі. Хорошого кухаря іноді називають чарівником, адже він може зі звичайних продуктів приготувати справжній шедевр, який принесе радість і насолоду людям. Страви майстерних кухарів нерідко називають творами мистецтва.

Завдання та обов’язки:

  • приймає сировину;
  • здійснює підготовку сировини;
  • організовує зберігання продуктів;
  • готує холодні закуски;
  • готує гарячі страви;
  • випікає з борошна;
  • формує та панірує напівфабрикати;
  • порціонує страви;
  • здійснює оформлення страв.

Повинен знати:

  • рецептури та технологію приготування усіх видів страв та кулінарних виробів, особливості приготування національних, фірмових страв та страв іноземних кухонь;
  • правила оформлення та подачі порційних страв та страв на замовлення;
  • правила складання банкетного меню;
  • приготування різних видів тіста та виробів з нього;
  • основи, значення та технологію приготування дієтичного та дитячого харчування;
  • ознаки доброякісності харчових продуктів та органолептичні методи їх визначення;
  • умови, строки зберігання та реалізації сирої та готової продукції, напівфабрикатів;
  • вихід готових виробів;
  • санітарно-гігієнічні правила утримання продуктів, кухні, та службових приміщень;
  • правила особистої гігієни;
  • правила використання та призначення обладнання, виробничого інвентаря, інструментів вимірювальних приладів, посуду, тари;
  • правила охорони праці, внутрішнього розпорядку і вимог пожежної безпеки.

Офіціант – творча професія сфери ресторанного сервісу, одна з найбільш масових професій. Щоб забезпечити високий рівень обслуговування в сучасних ресторанах та кафе офіціант повинен володіти різними видами обслуговування споживачів та сервіровки столів в ресторанах, кафе та барах з включенням в меню виготовлених на замовлення та фірмових страв, напоїв, кондитерських виробів.

Знає та застосовує у діяльності:

  • асортимент, рецептури, технологію виготовляння страв і напоїв;
  • кулінарну характеристику страв і напоїв;
  • правила і технічні прийоми обслуговування споживачів;
  • форми складання серветок;
  • правила оформлення столу квітами;
  • види меню, порядок запису страв і напоїв в меню;
  • правила і порядок подавання страв і напоїв, вимоги до їх оформлення і температури, відповідність асортименту винно-горілчаних виробів характеру страв;
  • порядок оформлення рахунків та форми розрахунку із споживачами, в тому числі за кредитними картками;
  • види і призначення посуду, приборів, столової білизни, способи їх зберігання;
  • правила експлуатації відповідних видів технологічного обладнання, виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, їх призначення та використання в технологічному процесі;
  • правила роботи підприємств громадського харчування;
  • санітарні правила для підприємств громадського харчування;
  • правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами;
  • принципи професійної етики;
  • правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.

Ринок праці:

Попит на фахівців з професії офіціант на ринку праці є дуже високим.

Офіціант працюють в ресторанах, кафе та барах, обслуговують різноманітні урочистості за замовленнями підприємств, організацій, окремих споживачів.

Правила прийому Документи до вступу

Кухар, кондитер на базі 9 класів

Код ДК

5122

Термін навчання

3,5 роки

Форма навчання

денна

Кухар, кондитер

Інтегровані професії включають в себе дві або більше професій, які є близькими за професійними навичками та знаннями.

Кухар – це фахівець з приготування їжі. Хорошого кухаря іноді називають чарівником, адже він може зі звичайних продуктів приготувати справжній шедевр, який принесе радість і насолоду людям. Страви майстерних кухарів нерідко називають творами мистецтва.

 

Завдання та обов’язки:

  • приймає сировину;
  • здійснює підготовку сировини;
  • організовує зберігання продуктів;
  • готує холодні закуски;
  • готує гарячі страви;
  • випікає з борошна;
  • формує та панірує напівфабрикати;
  • порціонує страви;
  • здійснює оформлення страв.

Повинен знати:

  • рецептури та технологію приготування усіх видів страв та кулінарних виробів, особливості приготування національних, фірмових страв та страв іноземних кухонь;
  • правила оформлення та подачі порційних страв та страв на замовлення;
  • правила складання банкетного меню;
  • приготування різних видів тіста та виробів з нього;
  • основи, значення та технологію приготування дієтичного та дитячого харчування;
  • ознаки доброякісності харчових продуктів та органолептичні методи їх визначення;
  • умови, строки зберігання та реалізації сирої та готової продукції, напівфабрикатів;
  • вихід готових виробів;
  • санітарно-гігієнічні правила утримання продуктів, кухні, та службових приміщень;
  • правила особистої гігієни;
  • правила використання та призначення обладнання, виробничого інвентаря, інструментів вимірювальних приладів, посуду, тари;
  • правила охорони праці, внутрішнього розпорядку і вимог пожежної безпеки.

Кондитер – це професійний кухар, що створює кондитерські вироби, десерти, та випічку. Професія кондитера багатогранна і потребує не лише естетичного смаку та художніх здібностей від робітника, але й багатьох знань та вмінь.

Завдання та обовязки:

  • приймає сировину;
  • здійснює підготовку сировини;
  • організовує зберігання продуктів;
  • готує прості масові торти, тістечка та інші поштучні кондитерські і хлібобулочні вироби з нанесенням трафаретного малюнка за еталоном однією фарбою або з нескладним поєднанням фарб із різних видів сировини (борошняної, сирної маси або морозива);
  • виготовляє різні види тіста, кремів, начинок, фаршів; готує напівфабрикати, штампує, формує та викладає вироби на листи;
  • оздоблює вироби помадкою, марципаном, шоколадом, кремом тощо;
  • передає на гартування вироби з морозива;
  • випікає (смажить) вироби;
  • визначає готовність тістових заготовок до випікання, садить їх у піч або у варильні (пекарські) шафи, стежить за процесом випікання, закінченням випікання (варіння) виробів, виймає їх, охолоджує.

Повинен знати:

  • асортимент, рецептури, технологію і режими виготовлення кексів, рулетів, печива, складних тортів і тістечок;
  • технологію приготування різних видів тіста (пісочного, бісквітного, заварного, слойоного);
  • способи і техніку нанесення складного багатокольорового малюнка;
  • способи і техніку складання малюнка;
  • види сировини, що використовується для виготовлення кондитерських виробів;
  • оформлення виробів кремом, марципановою масою, шоколадом, фруктами і горіхами;
  • асортимент виробів, рецептури і режими їхнього готування, види сировини і способи її переробки, способи обробки кондитерських виробів;
  • правила експлуатації відповідних видів технологічного обладнання, виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, посуду, їх призначення та використання в технологічному процесі;
  • правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.

Ринок праці. Професія кухаря передбачає роботу в їдальнях різних підприємств, організацій, навчальних закладів, а також у кафе, барах і ресторанах. Можна працювати також на комбінатах харчування, кондитерських фабриках і заводах харчової промисловості. Середній заробіток кухаря залежить від фінансового стану підприємства, форми власності, кваліфікації працівника і в різних регіонах на різних підприємствах може коливатися.

Перспективи. Професія кондитера творча, тому молодий талановитий працівник може принести значно більше нових ідей, втілень, ніж досвідчений, давно працюючий, і заклад отримає суттєві прибутки. Це робота, яка не потребує стереотипів, а набуті навички і знання треба перевтілювати у все нові й нові задуми та перспективи. Великі кондитерські фабрики та цехи теж охоче приймають молодь, яка стажується та набуває досвіду біля майстрів-кондитерів. Кваліфіковані кондитери мають можливість відкривати власні кафе.

Тому поки існує людське суспільство, будуть перспективи у робітників харчової промисловості і, зокрема, у кондитера. Оскільки на кондитерські вироби є попит у населення, то потреба у висококваліфікованих кадрах постійна.

Правила прийому Документи до вступу

Пекар, кондитер на базі 9 класів

Код ДК

7412

Термін навчання

3,5 роки

Форма навчання

денна

Пекар, кондитер

Інтегровані професії включають в себе дві або більше професій, які є близькими за професійними навичками та знаннями.

Пекар

Загальні відомості про професію

Пекар — важлива та потрібна професія. Слово “пекар” з’явилося в 1300-1200 роках до н.е. Про це свідчать окремі вказівки в письмових джерелах. А як ремесло хлібопечення стає визнаним і шанованим через 8-10 сторічь. Дуже часто пекарів називали “басманниками”, від слова “басман” – хліб для царя. Професія пекарів завжди була і залишається почесною в нашому суспільстві. Без хліба немає життя

Характер роботи

Різноманітні хлібобулочні вироби готує пекар. Сучасне хлібопекарське виробництво оснащене комплексно-механізованими лініями, які обслуговує (здійснює пуск і зупинку, регулює рух пічного конвеєра) також пекар. Він стежить за машинним розподілом тіста, витримкою його перед саджанням у піч, визначає готовність виробу. Таким чином, основним обов’язком пекаря є контроль за формуванням, розшаруванням і випіканням виробів.

Пекар повинен мати хорошу пам’ять, оскільки йому необхідно пам’ятати, як виглядають вироби в той або інший момент у пекарній камері (їхні колір і форму). Але головне в його роботі – зацікавленість, відповідальне ставлення до своїх виробничих обов’язків.

Умови роботи

Асортимент хлібобулочних виробів, що випікає пекар, широкий і різноманітний. Серед виробів, що випікають, є і такі, виробництво яких поки що не вдалося повністю механізувати.

Тому в пекарній справі дуже потрібні умілі руки. Окрім того, пекарю також необхідно вміти розподіляти свій час, оскільки ручні операції (підрізування ножем тощо) введені у цикл роботи конвеєра, який не можна ні порушувати, ні затримувати. Досвідчений пекар – спостережливий і уважний. Він вміє на око і на дотик визначати якість напівфабрикатів, міру готовності тіста, вчасно помітити збої у роботі устаткування.

Кваліфікаційні вимоги

Пекар повинен знати технологію виробництва хлібобулочних виробів і виробів із тіста, роботу пекарного устаткування, вимоги до якості, державні стандарти, біологічну цінність продуктів, ознаки їх доброякісності, терміни зберігання.

Пекар повинен уміти

Вести технологічний процес випікання хліба за зміну або булочних  виробів, сухарних та булочних виробів;

смажити вироби у фритюрі, відсаджувати печиво та тістечка на листи; укладати тістові заготовки на лопатки, листи, касети, форми;

завантажувати тістові заготовки на під (або люльки) печі;

сушити сухарі у сушильних камерах та печах;

контролювати температурний режим за допомогою контрольно-вимірювальних приладів та паровий режим пекарної, сушильної камер;

при садінні тістових заготовок у піч для виготовлення житніх сортів хліба – обслуговувати тістоділильні машини і контролювати процес вистоювання тіста, при виробництві формового хліба – звільняти з форм, штучних і дрібно штучних виробів – надрізувати вручну або машиною, змазувати тістові заготовки;

вести технологічні процеси: ошпарювання, обсушування обварених тістових кілець та їх випікання;

Споріднені професії

Кухар, бісквітник, вафельник, машиніст потокової лінії формування хлібних виробів, машиніст тістоділильних машин, формувальник тіста, кулінар, технік-технолог, пресувальник макаронних виробів, кондитер.

Перспективи

Останнім часом зафіксований різкий стрибок у розвитку хлібобулочної промисловості. Особливістю на сьогоднішній день є велика кількість приватних, невеликих підприємств (пекарень) хлібобулочної промисловості, підприємства суспільного харчування (ресторани, кафе, закусочні, їдальні, чайні, буфети) тому з працевлаштуванням проблем не виникає.

Перспективи кар’єрного росту присутні при наявності достатньої освіти. Можна підвищити розряд, можливо стати бригадиром, або начальником зміни, можна здобути професії: інженер-технолог, інженер-механік, лаборант хлібопекарського виробництва після закінчення вузів харчової і хлібопекарської промисловості. Також є перспектива відкрити власну пекарню, або стати директором хлібокомбінату.

Кондитер – це професійний кухар, що створює кондитерські вироби, десерти, та випічку. Професія кондитера багатогранна і потребує не лише естетичного смаку та художніх здібностей від робітника, але й багатьох знань та вмінь.

Завдання та обовязки:

  • приймає сировину;
  • здійснює підготовку сировини;
  • організовує зберігання продуктів;
  • готує прості масові торти, тістечка та інші поштучні кондитерські і хлібобулочні вироби з нанесенням трафаретного малюнка за еталоном однією фарбою або з нескладним поєднанням фарб із різних видів сировини (борошняної, сирної маси або морозива);
  • виготовляє різні види тіста, кремів, начинок, фаршів; готує напівфабрикати, штампує, формує та викладає вироби на листи;
  • оздоблює вироби помадкою, марципаном, шоколадом, кремом тощо;
  • передає на гартування вироби з морозива;
  • випікає (смажить) вироби;
  • визначає готовність тістових заготовок до випікання, садить їх у піч або у варильні (пекарські) шафи, стежить за процесом випікання, закінченням випікання (варіння) виробів, виймає їх, охолоджує.

Повинен знати:

  • асортимент, рецептури, технологію і режими виготовлення кексів, рулетів, печива, складних тортів і тістечок;
  • технологію приготування різних видів тіста (пісочного, бісквітного, заварного, слойоного);
  • способи і техніку нанесення складного багатокольорового малюнка;
  • способи і техніку складання малюнка;
  • види сировини, що використовується для виготовлення кондитерських виробів;
  • оформлення виробів кремом, марципановою масою, шоколадом, фруктами і горіхами;
  • асортимент виробів, рецептури і режими їхнього готування, види сировини і способи її переробки, способи обробки кондитерських виробів;
  • правила експлуатації відповідних видів технологічного обладнання, виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, посуду, їх призначення та використання в технологічному процесі;
  • правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.

Ринок праці. Професія кухаря передбачає роботу в їдальнях різних підприємств, організацій, навчальних закладів, а також у кафе, барах і ресторанах. Можна працювати також на комбінатах харчування, кондитерських фабриках і заводах харчової промисловості. Середній заробіток кухаря залежить від фінансового стану підприємства, форми власності, кваліфікації працівника і в різних регіонах на різних підприємствах може коливатися.

Перспективи. Професія кондитера творча, тому молодий талановитий працівник може принести значно більше нових ідей, втілень, ніж досвідчений, давно працюючий, і заклад отримає суттєві прибутки. Це робота, яка не потребує стереотипів, а набуті навички і знання треба перевтілювати у все нові й нові задуми та перспективи. Великі кондитерські фабрики та цехи теж охоче приймають молодь, яка стажується та набуває досвіду біля майстрів-кондитерів. Кваліфіковані кондитери мають можливість відкривати власні кафе.

Тому поки існує людське суспільство, будуть перспективи у робітників харчової промисловості і, зокрема, у кондитера. Оскільки на кондитерські вироби є попит у населення, то потреба у висококваліфікованих кадрах постійна.

 

 

 

Правила прийому Документи до вступу

Продавець продовольчих товарів, контролер-касир на базі 9 класів

Код ДК

4211

Термін навчання

3.5 роки

Форма навчання

денна

Продавець продовольчих товарів, контролер-касир

Правила прийому Документи до вступу

Кухар, Майстер ресторанного обслуговування на базі 11 класів

Код ДК

5129

Термін навчання

2 роки

Форма навчання

денна

Кухар, Майстер ресторанного обслуговування

Інтегровані професії включають в себе дві або більше професій, які є близькими за професійними навичками та знаннями.

Кухар – це фахівець з приготування їжі. Хорошого кухаря іноді називають чарівником, адже він може зі звичайних продуктів приготувати справжній шедевр, який принесе радість і насолоду людям. Страви майстерних кухарів нерідко називають творами мистецтва.

Завдання та обов’язки:

  • приймає сировину;
  • здійснює підготовку сировини;
  • організовує зберігання продуктів;
  • готує холодні закуски;
  • готує гарячі страви;
  • випікає з борошна;
  • формує та панірує напівфабрикати;
  • порціонує страви;
  • здійснює оформлення страв.

Повинен знати:

  • рецептури та технологію приготування усіх видів страв та кулінарних виробів, особливості приготування національних, фірмових страв та страв іноземних кухонь;
  • правила оформлення та подачі порційних страв та страв на замовлення;
  • правила складання банкетного меню;
  • приготування різних видів тіста та виробів з нього;
  • основи, значення та технологію приготування дієтичного та дитячого харчування;
  • ознаки доброякісності харчових продуктів та органолептичні методи їх визначення;
  • умови, строки зберігання та реалізації сирої та готової продукції, напівфабрикатів;
  • вихід готових виробів;
  • санітарно-гігієнічні правила утримання продуктів, кухні, та службових приміщень;
  • правила особистої гігієни;
  • правила використання та призначення обладнання, виробничого інвентаря, інструментів вимірювальних приладів, посуду, тари;
  • правила охорони праці, внутрішнього розпорядку і вимог пожежної безпеки.

Майстер ресторанного обслуговування

Історія професії

Розвиток виробництва, поява нових типів виробничих підприємств, нових технологій і матеріалів диктує необхідність більш широкої інтеграції видів робіт, появу інтегрованих професій.

Так, у сфері послуг виникла нова професія Майстер ресторанного обслуговування, яка об’єднала окремі види робіт, притаманні професіям Офіціант, Бармен, Буфетник, Адміністратор залу. Поява такої професії обумовлена перевагою малих і середніх підприємств у сфері ресторанного бізнесу. Майстер ресторанного обслуговування – фахівець, обізнаний з усіма видами обслуговування.

Характер роботи

Основна функція майстра ресторанного обслуговування – забезпечення чіткого та ввічливого обслуговування відвідувачів ресторану. Також в процесі роботи він:

– готує зал до обслуговування споживачів;

– отримує столовий посуд, прибори, столову білизну;

– здійснює попереднє сервірування столів, складає серветки різними способами;

– зустрічає гостей, супроводжує їх до вільних або замовлених місць;

– приймає замовлення від споживачів, отримує та подає страви та напої;

– обслуговує клієнтів у номерах готелів;

– займається декантацією вина та напоїв, фламбуванням страв;

– проводить розрахунки із клієнтами за допомогою касового апарата, персонального комп’ютера;

– складає заявки на одержання товарів, кулінарних виробів, страв, булочних та кондитерських виробів;

– складає попереднє меню для фуршетів, бенкетів та інших заходів поза межами закладу ресторанного господарства.

Умови роботи

Майстер ресторанного обслуговування працює у торгових залах ресторанів.

Робота пов’язана зі спілкуванням з відвідувачами та персоналом ресторану, змінними бригадами (офіціантами, барменами).

Ринок праці

Професія майстра ресторанного обслуговування є популярною у сфері ресторанного та готельного обслуговування.

Освітня підготовкаПрофесію можна здобути у професійно-технічному навчальному закладі

Медичні обмеження

Робота не рекомендується людям із захворюваннями:

– органів дихання (туберкульоз, хронічна пневмонія);

– серцево-судинної системи (гіпертонія, пороки серця);

– опорно-рухового апарата (деформація хребта, ревматизм);

– нервової системи;

– шкіри (дерматити, екземи);

– органів слуху та зору.

Вимоги до індивідуальнопсихологічних особливостей

– організаторські здібності;

– розвинені комунікативні здібності;

– здатність впливати на оточуючих;

– аналітичні здібності (уміння аналізувати й передбачати ситуацію);

– стратегічне мислення;

– високий рівень переключення, концентрації й обсягу уваги;

– гарна пам’ять, охайність;

– незалежність, самостійність у прийнятті рішень;

– впевненість у собі, енергійність, самоконтроль, самоорганізація.

Перспективи

Комерційний директор, директор заходу харчування. Можливість організації приватних закладів харчування.

Правила прийому Документи до вступу

Контролер-касир, адміністратор на базі 11 класів

Код ДК

4222

Термін навчання

2 роки

Форма навчання

денна

Контролер-касир, адміністратор

Адміністратор – це особа, що здійснює роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів. Консультує відвідувачів з питань, що стосуються послуг, які надає підприємство. Здійснює роботу з обслуговування відвідувачів, створення для них комфортних умов. Забезпечує контроль за збереженням матеріальних цінностей. Консультує відвідувачів з питань, що стосуються послуг, які надаються. Вживає заходів щодо запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій.

Розглядає претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, проводить необхідні організаційно-технічні заходи. Здійснює контроль за відповідним оформленням приміщень, стежить за розміщенням, оновленням і станом реклами всередині приміщення і зовні будівлі. Забезпечує чистоту і порядок у приміщенні і на прилеглій до нього або будівлі території. Контролює дотримання підлеглими працівниками трудової і виробничої дисципліни, правил і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії та гігієни. Інформує керівництво про наявні недоліки в обслуговуванні відвідувачів та заходах для їх ліквідації. Забезпечує виконання працівниками вказівок керівництва підприємства, установи, організації.

Професійно важливі якості: висока стресостійкість, хороший рівень уваги, гнучкість мислення, хороша пам’ять, виразна мова, емоційна стійкість, доброзичливість, гнучкість, організованість, відповідальність, самостійність.

Споріднені професії: консультант сфери послуг, адміністратор-черговий.

Кваліфікаційні вимоги:

Повинен знати:

  • постанови, розпорядження, накази, інструкції та інші нормативні документи і керівні матеріали, які стосуються організації підприємства;
  • організацію і зміст роботи керівника;
  • організаційну структуру управління підприємства;
  • права і обов’язки працівників, режим їх роботи;
  • технологію управління персоналом підприємства;
  • правила та методи організації процесу обслуговування відвідувачів;
  • правила користування технічним засобами оброблення документів, усної та письмової документації, основи комп’ютерних інформаційних технологій;
  • технологічні процеси оброблення інформації;
  • стандарти систем організаційно-розпорядчої документації;
  • ділову українську мову та іноземну мову за професійним спрямуванням, асортимент послуг, що реалізуються;
  • основи маркетингу;
  • принцип планування і оформлення приміщень, вітрин, організація реклами;
  • основи естетики, етики, психології і обслуговування відвідувачів, основи галузевої економіки, економічні досягнення для успішного виконання знань і обов’язків, організації праці і управління;
  • основи трудового законодавства; правила внутрішнього трудового розпорядку.

Повинен уміти:

  • забезпечувати роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів,
  • створювати для них комфортні умови;
  • здійснювати контроль за збереженням матеріальних цінностей;
  • консультувати відвідувачів з питань наявних послуг;
  • вживати заходів щодо запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій;
  • розглядати претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, і вживати відповідних організаційно-технічних заходів;
  • здійснювати контроль за раціональним оформленням приміщень, стежити за оновленням і станом реклами у приміщеннях і на будівлі;
  • забезпечувати чистоту і порядок в приміщеннях і на прилеглих до них територіях;
  • контролювати додержання робітниками підприємства, установи, організації трудової і виробничої дисципліни, правил і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії і гігієни, протипожежного захисту;
  • інформувати керівництво підприємства, про наявні недоліки в організації обслуговування відвідувачів, вживати заходів щодо їх ліквідації, здійснювати контроль за виконанням працівниками вказівок керівництва підприємства.

Загальнопрофесійні вимоги:

Повинен:

  • раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці;
  • додержуватись норм технологічного процесу;
  • не допускати браку в роботі;
  • знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці та навколишнього середовища, додержуватись норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;
  • використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення
  • природних і непередбачуваних негативних явищ ( пожежі, аварії, повені тощо).

Вимоги до освітнього, освітньо-кваліфікаційного рівнів, кваліфікації осіб

5.1. При вступі на навчання – повна або базова загальна середня освіта.

5.2. При підвищенні кваліфікації – повна загальна середня освіта, професійно-технічна освіта, освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» за професією адміністратор; стаж роботи за професією не менше 2 роки.

5.3. Після закінчення навчання – повна загальна середня освіта, професійно-технічна освіта, освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» за професією Адміністратор; без вимог до стажу роботи.

Сфера професійного використання випускника:

  • роботи, які є загальними для всіх видів економічної діяльності;
  • організація сфери обслуговування відвідувачів;
  • організація і контроль за раціональним використанням приміщень;
  • організація і контроль за дотриманням робітниками трудової і виробничої дисципліни;
  • роботи, характерні для офіс-менеджерської діяльності.

Правила прийому Документи до вступу

Кухар на базі 11 класів

Код ДК

5122

Термін навчання

2 роки

Форма навчання

денна

Кухар

Кухар – це фахівець з приготування їжі. Хорошого кухаря іноді називають чарівником, адже він може зі звичайних продуктів приготувати справжній шедевр, який принесе радість і насолоду людям. Страви майстерних кухарів нерідко називають творами мистецтва.

 

Завдання та обов’язки:

  • приймає сировину;
  • здійснює підготовку сировини;
  • організовує зберігання продуктів;
  • готує холодні закуски;
  • готує гарячі страви;
  • випікає з борошна;
  • формує та панірує напівфабрикати;
  • порціонує страви;
  • здійснює оформлення страв.

Повинен знати:

  • рецептури та технологію приготування усіх видів страв та кулінарних виробів, особливості приготування національних, фірмових страв та страв іноземних кухонь;
  • правила оформлення та подачі порційних страв та страв на замовлення;
  • правила складання банкетного меню;
  • приготування різних видів тіста та виробів з нього;
  • основи, значення та технологію приготування дієтичного та дитячого харчування;
  • ознаки доброякісності харчових продуктів та органолептичні методи їх визначення;
  • умови, строки зберігання та реалізації сирої та готової продукції, напівфабрикатів;
  • вихід готових виробів;
  • санітарно-гігієнічні правила утримання продуктів, кухні, та службових приміщень;
  • правила особистої гігієни;
  • правила використання та призначення обладнання, виробничого інвентаря, інструментів вимірювальних приладів, посуду, тари;
  • правила охорони праці, внутрішнього розпорядку і вимог пожежної безпеки.

Правила прийому Документи до вступу

Лаборант хімічного аналізу на базі 11 класів

Код ДК

8159

Термін навчання

1 рік

Форма навчання

Денна

Лаборант хімічного аналізу

Лаборант хімічного аналізу — робітник високої кваліфікації, до праці якого з кожним днем все більш серйозніші вимоги. Він повинен мати високі знання, володіти умінням та професійними навиками спеціаліста сучасного виробництва.

Головні галузі промисловості, де особливо потрібні лаборанти, — це хімічні, нафтохімічні, нафтопереробні, металургійні…

Хімічний аналіз яким займається лаборант це комплекс направлених дій, здійснюваних для визначення якості або кількості речовини. Лаборант працює в добре обладнаних лабораторіях, які можна розділити на хімічні, науково-дослідні, хіміко-бактеріологічні, заводські, агрохімічні.

Правила прийому Документи до вступу